2008-08-22

Fredag!

Nu är det äntligen fredag igen och imorgon börjar helgen. Tänk vad den här första skol veckan har gått snabbt, allting har liksom bara flytit på av sig självt! Det ända som har varit lite mindre roligt var svenskan på 1 timma och 30 minuter idag. Vi skulle ha något läsförståelse test så att vår nya lärare skulle veta vilken nivå vi låg på. Vi skulle läsa någon svår text om antikens os och sen svara på lite frågor, några var jättekonstiga så jag fick gissa på några. Kunde vi inte ta en lite lättare text teller åtminstånde bätter frågor som inte var så konstiga..? Ja, jag vet lite måste man kämpa också men det gör jag faktiskt! Sen har vi fått terminens första läxor, en i franska och en i matte. Franskan är faktiskt väldigt rolig! Men några uppgifter i matte läxan var lite svåra. Vi har liksom inte hunnit gå igenom det än så jag får väl fråga pappi om hjälp då... Och efter skolan gick jag och tre kompisar hem till mig och drack te, fikade och pratade. Vi hade riktigt mysigt! Senare på kvällen skulle hela familjen på kalas. Farmor och farfar har fyllt år så då åkte vi dit och det bjöds på jättegod mat.

God natt! Ha en trevlig fredags kväll =)

Inga kommentarer: