2008-09-06

"Skönhets tips"


Jag tänkte att jag skulle berätta om lite skönhets tips. Den här gången handlar det om de här småsakerna som gör så att man känner sig mycket fräschare. (och det behöver inte alltid vara så dyrt..)
  1. Varje gång efter man har duschat kan man smörja in dig med en bodylotion.
  2. Man kan använda hårinpackning ca 1 gång per vecka.

  3. Tvätta ansiktet noga både morgon och kväll. På morgonen räcker det med ljumet vatten men på kvällen är det bättre om man rengör ansiktet med en bra ansikts rengöring som också tar bort smink.
  4. Återfukta ansiktet med en ansikts kräm några gånger i veckan, det bästa är om man använder den på kvällen. Många tror att man inte ska använda det om man har fet hy men det ska man göra ändå för att när man inte gör det så kan hyn bli för torr och huden producerar exrta mycket talg. Det har jag hört, haha...

  5. Om man bara känner att man måste klämma sina finnar så kan man göra det med två tops istället för med fingrarna, annars kan det komma in smuts och det blir värre . Och tvätta ansiktet efteråt och händerna före.
  6. Fila och måla naglarna sen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag önskar att såna som du skrev skönhetstips i tidningarna. du klankar inte ner utan bygger upp och ger mig känslan att jag kan, om jag vill, att det inte är så dyrt och krångligt liksom. tack, du har en himla bra blogg ebba!!!

Ebba sa...

tack tack! =)