2009-02-18

onsdag som onsdag

Heej på er!
Idag var det en rätt slapp dag i skolan. Först so bara innan idrotten fast det hade vi bara i 30 min så man behövde inte byta om och sen åkte vi till Nybro kajen för att titta på något afrikanskt band. Och det var ju... hm... annorlunda? Inte precis det bästa jag sett men lite skönt att komma bort från skolan. Sen slutade vi och då planerade jag, Sara och Elin sportlovet och vad vi skulle kunna hitta på tillsammans medan vi väntade på Fanny. Längtar! :D Efter det åkte jag och Fanny en sväng till stan, Drottningatan. Skulle byta tillbaks lite kläder. Vi fikade på coffe hause också. Varsin varm choklad och så delade vi på en sockerbulle. Mums! Nu till dagens stora händelse... Jag råkar komma åt skeden i mitt glas med armen och all choklad med grädde rinner ner över mina jeans och golvet! Fan va pinsamt det var! Så var det bara att börja torka bort allt från mina kläder men sen blev vi tvungna att berätta att vi spillt för någon som jobbade där. Dom kunde ju blivit jätte irriterade men ist kom en och torkade upp allt och så fick jag en ny choklad! Apropå jätte fläcken som det blev på mina byxor syntes den inte när jag hade min stora jackan över (tur det) och så torkade det rätt snabbt, fast det kändes ju aningen ofräscht ändå.. Fast såhärefteråt är det ett litet roligt minne att skratta åt bara. När vi fikat klart så kollade vi runt i lite andra affärer. Såg en hel del fint. Bl.a ett par underbara jeans shorts från Topshop som kommer bli mina till våren! Sen var jag iaf tvungen att dra hem. Gjorde lite varmamackor till middag.
Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

alla människor spiller, de e inte pinsamt även fast det känns så just då;) Om personalen hade blivit sura ska de skämmas, de ska torka upp om nån spiller, det är ju en del av deras jobb men man kan ju be dem snällt om det ändå... Må så gott!

Anonym sa...

Berätta dårå! Vad ska ni hitta på på Sportlovet? Dör av nyfikenhet. Jag ska till landet. BLÄ!!!