2008-09-30

tisdag

Idag var vi på en skolutflyckt till tyresta nationalpark. Vi skulle var ute hela dagen nästan. På morgonen var det lite frost(!) här, är inte det lite tidigt? Så jag trodde att det skulle bli jättekallt där men som tur var blev det varmare. Så när vi skulle gå en slinga i en "urskog" frös vi inte ihjäl, haha. Nä, det var faktiskt inte kallt. Vi lyssnade också på en guide som berättade om naturresevat i som ett litet museum.
När vi skulle åka till tyresta var bussen så full, alla som stog (och jag..) var typ packade som sardiner, det var verkligen trångt. Så fort bussen svänge och några tappade balansen ramlade typ alla åt det hållet. Och när bussen svängde åt andra lutade alla åt det hållet på varandra, jobbigt.
Imorgon ska vi till skogen, som jag sagt tidigare har jag ingen lust med det alls. Vi ska typ samla växter som vi ska göra något med sen. (Anledningen till att vi gör så många utflykter nu är att vår skola har temadagar med temat natur.) Men jag hoppas att det inte regnar imorgon, nu regnar det jättemycket ute, blääh! Det är värsta spöregnet! Regnet bara öser ner och smattar jättehårt mot rutorna. Det är värsta höstvädret. Då vill man inget hellre än att bara sitta inne och mysa, eller hur? Jag ska iaf läsa Sofies mode och sen kanske sätta mig i vardagsrummet och mysa med familjen lite.
Puss & kram skummbanan

1 kommentar:

Anonym sa...

Blä för utflykter till skogen. Skolan borde göra utflykt till en Outley, där kan man lära sig också faktiskt. Hehe!!!