2008-10-28

en dag på stan med mormor

Hej! Idag har vi vart på stan (jag, mormor, mamma och min syster). Min lilla syster ville köpa en peruk på butterics så vi gick dit först, där hittade hon en lång röd lockig med lugg. Det finns så himla mycket kul där och om man ska på maskerad är det klart dit man ska gå! Det fanns jättefina maskar och lösögonfransar också, och en hel del pynt till halloween. Sen tog vi en titt inne på jc där jag köpte två vanliga bas linnen med sån där brottar rygg (ett marinblått & ett svart), man fick också ta det nyaste nummret av sofis mode gratis där, det är ju alltid kul! Sen när vi skulle gå vidare till souk gallerian fick vi springa dit eftersom att det spöregnade och vi helst inte ville bli blöta... Där kollade vi på topshop och det fanns så mycket snyggt. Och i nån affär som sålde väskor, lollipops, såg jag en superfin brun väska från carmant och kostar ca 500kr. Den liknar nästan den bruna väskan från nuknuk jag visat i bloggen (till färg och storlek iaf). Och så kollade vi i nån sko affär där bara.. Och efter det gick vi till taco bar och käkade lunch. Deras nacho tallrik är så himla god. När vi kom hem var det inte så långt kvar tills min mormor skulle gå till tunnelbanan för att åka hem, dit jag följde med henne. Jag kommer sakna henne jättemycket eftersom att vi inte ses så ofta för att hon bor i Luleå... När hon hade åkt kände jag mig rätt ensam, mamma jobbade här hemma, pappa var på jobbet, min syster hos en kompis, mormor hade åkt hem. Jag hade kunnat ringa nån kompis men vad skulle vi göra liksom, inget? Och föresten så är typ nästan ingen hemma just nu... Men sen kom pappa hem och han hade köpt med sig en massa gott godis och det piggar ju alltid upp!
Puss & kram =D

1 kommentar:

Anonym sa...

såna där lösögonfransar skulle va kul att ha!