2008-11-03

måndagen efter höstlovet

Nu var lovet slut då... Men nu är det bara 5 veckor kvar till jullovet! Okej, jag vet att det är långt kvar men jag längtar så mycket, då ska vi föresten resa bort till Thailand. Då kommer jag vara skit brun när jag kommer tillbaka efter lovet, haha. Men nu är det fortfarande början av november.
Imorse kunde jag knappt stiga upp, var så jävla tröt så jag hade kunnat sova hela dagen. Men som tur var hade vi sovmorgon och då hade jag inte så jättebråttom iaf när jag väl lyckades ta mig upp. Sen i skolan var allt som vanligt och jag håller på att somna på so lektionerna, som vanligt.. Vi gör ju aldrig nått nytt, vår lärare bara babblar på om samma sak hela lektionen. Om fairtrade (fäääträjd) och Kenya Kenya Kenya. Aldrig tänkt på att arbeta på ett nytt sätt med nya saker??
Jaja, sen efter skolan tog jag en lång promenad med 3 kompisar. Vi stannade vid en färgaffär där man fick ta gratis(!) choklad och kaffe. Min kompis råkade spilla ut lite av sin choklad på golvet så då gick vi snabbt därifrån, lite elakt att bara sticka kanske... Sen kände jag mig nästan som en kändis som är ute och går med en latte i en pappersmugg i handen och en väska på axeln. Skojja, haha. Senare på var lilla promenad gick vi förbi en annan färgaffär som också brukar ha gratis varm choklad. Och det stog tillochmed på en skylt att man fick ta gratis dricka. Så då tänkte vi göra det men då kommer en tjej som jobbar där och bara "hörrni, man får bara ta om man har köpt något!". Men vadå, om det står att det är gratis blir det ju inte gratis om man måste köpa nått först och om det hade vart nån vuxen hade hon säkert inte vågat säja nått! Vad irriterad jag blir... Och sen när jag kom hem så lagade jag middagen, en gryta med potatis, korv och grönsaker. Det blev jättegott så känner mig väldigt duktigt. Nu är det dax att plugga lite, hörs senare eller imorgon. Puss & kram =)

1 kommentar:

Anonym sa...

fääträjd... hahaha! du är så rolig!!!