2009-02-13

Romme 09

Idag, fredagen den 13e (otursdagen? :S), åkte hela högstadiet på en idrottsdag till Romme! Det var verkligen super kul! Klockan 06.15 skulle vi vara i skolan och vänta på bussarna, fast vår var typ 30 min sen. Det är ju jättetidigt men det tar en stund att åka dit. Men gosh vad trött jag var när jag vaknade. På bussen satt iaf jag och mina kompisar tillsammans och hade det mys med godis. När vi kom dit skulle vi hämta våra skidor och fick stå i en lång kö ute i kylan jättelänge men sen kunde vi äntligen börja åka. De röda backarna är klart roligast. (Ni som har varit i Romme vet hur de är.) Men en svart backe vågar jag inte åka än, hehe. Det här är 3:dje gången jag åker så.. Men det här var första gången jag åkte sittlift. Har inte gjort det förut! Var så rädd att jag inte skulle komma av, men det gick bra. Men ramlade när jag skulle av ankar liften, "fastnade" liksom, haha. Det borde ha sett så roligt ut! Fast tro inte att jag är den enda som ramlar lite! Men sånt händer ju alltid när man åker. Sen åt vi hamburgare till lunch och hann med och fika en varm choklad i någon stuga på toppen. :) Vid 4 åkte vi hem med bussen igen. Jag och mina kompisar hade jättekul då med, alla var så trötta så vi skrattade åt allt! <3Vädret var jättefint också, klar blå himmel med sol, några minus grader och massa snö!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder - vad kul ni verkar ha haft i Romme!