2009-07-15

Rosa

Har tänkt på lite saker... Typ som att rosa är en sjukt fin färg... Hehe. Men det är det ju! För några år sedan tyckte jag inte alls det utan kunde lika gärna gå klädd i blått och grönt från topp till tå. Inte för att jag går heeelt klädd i rosa, för egentligen har jag inte så många rosa kläder om jag tänker efter, men ni ju fattar. Men nu vill jag liksom ha rosa på det mesta, som tex min resväska jag har. Och när jag flyttar hemifrån drömmer jag som sagt om att ha en rosa dammsugare och mixer, hahah! Jag vet, jag kommer säkert inte vilja ha det då.. Det är lite konstigt att rosa har blivit som en "tjejig barbiefärg" medans killar "borde" använda blått m.m. Men det har väl bara blivit så av någon anledning och därför är det så fortfarande? Eller? Jag vet inte riktigt vad jag ville med min text förutom att rosa är fint typ......... ;)

4 kommentarer:

Linn sa...

Rosa är sjukt fint men det är synd som fan att vissa färger är tjejeiga och andra killiga. Faktiskt lösligt när man tänker efter. Alla kan väl gilla vilken färg dom vill =) Fina bilder från Nynäs... Dina foton är skitfina!

Maja sa...

Rosa ÄR najs. Och jag vet - askonstigt egentligen. För jag hatade rosa för några år sen. Tyckte det var värsta bebisfärgen hehe...

Anonym sa...

Har sett många killar i rosa shorts i sommar. Kul att dom vågar. Jag älskar också rosa.

Kram Malin

Anonym sa...

I många länder vid Medelhavet har män haft rosa kläder länge OCH det ÄR snyggt!!!