2009-08-19

Första skoldagen

Är hemma igen nu efter första dagen i 8:an. Först var det lite info om tex nya schemat och efter det en j*vla klasskamp där alla i 8:an skulle tävla om en ful trägubbe. Jag fattar inte hur lärarna tänker när dom bestämmer att vi ska göra nåt sånt för det kan inte finnas någon som tycker sånt är kul och tar det på allvar. Så farligt var det väl inte att göra det där men det känns så himla meningslöst typ. Nu ska jag sluta klaga på det... När vi slutat gick jag hem lite snabbt innan jag mötte några vänner igen och så gick vi en långpromenad och satte oss i en park och bara myste efteråt!
Hur känns det för er andra som också började skolan idag då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klasskamp hör hemma i mellanstradiet och lågstadiet.
Men man ska ju bonda med varandra och ha kuuul. Man ska ha teambuilding. TÖNTIGT!

Sanna sa...

Det känns helt igenom APA att börja plugget igen. Hoppas det går över. Just nu känns det så j-a pestigt...

Anonym sa...

Det känns bra. Saknat skolan. Jag vet - jag är helt bäng ;)