2010-02-24

Utelämnande

Även om det är väldigt få som läser det jag skriver kan jag ibland inse att jag delar med mig av en hel del till er. Inte för att jag skriver något som är särkilt privat, utan nu tänker jag även på sättet jag skriver. Hur man lätt kan misstolka vissa saker och få för sig en massa konstigt. Även om det inte står något som direkt kan uppfattas konstigt så kanske det uppfattas på ett annat sätt än vad jag tänkt mig, beroende på vilket typ av språk jag använder mig av. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vad andra tror om mig och så, och ni som läser kanske inte alls tolkar det jag skriver på olika sätt. Vad vet jag? Och det är just det som gör att jag började tänka på det här nu. Att jag vet ju faktiskt inte, jag har ingen j*vla aning om vad min blogg får för "konsekvenser", eller vad man nu ska kalla det. Vad de få (och att ni är få hör egentligen inte med saken att göra) som faktiskt tar sig tid att läsa tänker om detta... Även om jag som sagt inte bryr mig om något sånt, så känns det ändå lite smått skrämmande ibland. Ni kanske har lite svårt att förstå vad jag menar. Men tänk er att jag är på ena sidan och har vet precis vad jag menar med allt, nästan, och ni är på andra sidan väggen och det är upp till er att tolka allt som skrivs här själva.

Jag tycker iaf att det skulle vara kul om ni som kommenterar slutar kommentera anonymt, för det gör så mycket mer, även om jag kanske inte vet på en gång vem det är, så ger det mig en liten uppfattning åtminstone. Och kommentera tycker jag ni borde göra allihopa, haha. Skulle bli så glad då :) (Som om det skulle hända...)

1 kommentar:

Sussi sa...

Du är modig Ebba. Och kanske känns det läskigt när andra läser ens tankar men du är klok och skriver ju inget dumt om andra...