2010-05-15

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Vad ska du blir när du var stor? fick man höra som liten. Och då var svaret alltid självklart. Då hade jag olika drömyrken, men bara ett som jag ville bli åt gången. Och vägen dit funderade jag inte alls på. Först var det smyckestillverkare (haha), sen meterolog endast för att jag tyckte att åska var fascinerande, sen var det kock för att laga mat var ju kul. Men nu då?

Den frågan får jag fortfarande. Men nu har ordet "stor" bytts ut mot "om några år". Och jag har ingen aning. Jag funderar och funderar men kommer inte på något som känns sådär självklart. Jag har lite idéer. Antingen arbeta inom media, inom mode, inredning och skönhetsvård, som läkare eller arkitekt... Ni hör själva, det är ganska olika saker jag tycker verkar roligt eller vad man ska kalla det. Gymnasielinje ska också väljas. Sen ska man välja gymnasie man ska gå på. Och visst är det ett år kvar att fundera på (vilket är tur), men då måste man ju ha en liten plan. Fast allt löser sig oavsett har jag fått höra...

Men jag kan inte låta bli att längta lite ändå! Jag vill ha något "nytt". Bort från det gamla som jag börjar bli så trött på. För i den tillvaro jag befinner mig i nu känns det inte som det kommer hända så mycket "nytt" under den snara framtiden.

Inga kommentarer: